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MIT accelerates its innovation processes, with the purpose of expanding its horizons and advancing its cutting-edge leadership in the digital business sector, by investing in a Mexican Startup specialized in artificial intelligence: Artificial Nerds.

The talented engineers in Artificial Nerds will develop disruptive solutions that will expand MIT's  high-value offer and thus they will contribute to enhance the experience for MIT's end-users.

This alliance represents the possibility of expanding the product portfolio of both companies, sharing experiences, generating innovation, finding new business partners and being more competitive. The first product that will materialize as a result of this synergy is Botlers, a chatbot that promises to optimize one of the most important activities of companies: their Sales process.

According to Juan Carlos Viramontes, CEO of the recognized MIT payment processor - "the investment in Artificial Nerds is extremely relevant for MIT since it allows us to quickly incorporate new trends that are of huge interest to our company such as conversational trade. We are investing in startups in order to generate win-win strategies ensuring that the products developed by these companies are solid in digital payment processing, which is our area of expertise and also safeguarding that these companies don't lose their avant-garde and innovative component of being young entrepreneurs. These products will be consolidated and will be included in MIT's product offerings in the short term."

Conversational Trade and Botlers

According to several experts, Conversational Trade consists in the use of text-based conversational interfaces such as WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram or Viber or interfaces based on voice recognition (Siri, Google Now) so that users may interact with individuals, companies or chatbots. According to BI Intelligence, since 2015 text interface users are increasing much faster than social media users; this suggests that there is a promising development field for conversational trade.

Botlers is the first chatbot in Spanish; provided with an artificial intelligence it has the ability to sell your products online, autonomously and safely, by means of instant messengers. The creation of Botlers began in the summer of 2016 in Silicon Valley and launching it has been programmed for April 2017.

Once MIT's investment in Artificial Nerds is completed, an API will be offered so that companies, regardless of their size, may adopt Botlers using any of the well-known text interfaces or directly from the startup's own interface.

*MIT: (Marketing, Ideas, and Technology) Latinamerica Payment Gateway since 2004.

 

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    Mastercard y Edenred anunciaron la primera prueba regional de tecnología de tarjetas biométricas en México, presentando un sensor de huellas dactilares integrado a la tarjeta que proporciona una capa adicional de seguridad para verificar convenientemente la identidad del titular para las compras en la tienda. Esta tecnología se puede implementar en cualquier producto Mastercard (crédito, débito, prepago) y trabajar con los terminales de tarjetas EMV existentes a nivel mundial, lo que ayuda a los comercios a mejorar la experiencia de compra sin necesidad de actualizaciones de hardware o software y que los emisores pueden aprovechar los datos de coincidencia biométrica para aumentar sus tasas de aprobación y ayudar a reducir el fraude de tarjeta presente. «Estamos muy contentos de ser pioneros en esta tecnología biométrica con Mastercard en México. Esta prueba ofrece oportunidades significativas en seguridad y prueba de identidad para el usuario con la forma única de identificación, la huella digital. Además, esta tecnología reducirá el uso de pagos en efectivo, mejorará la experiencia del usuario y ayudará con la asignación de fondos, especialmente dentro de los programas sociales», dijo Andrea Keller, CEO de Edenred México. Fuente: http://ow.ly/jPP250u2des


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    Comienzan las pruebas piloto de la plataforma de cobros y pagos electrónicos a través de los teléfonos celulares, llamada CoDi (Cobro Digital). La primera fase será entre los empleados de las entidades bancarias para ver cómo funciona y encontrar áreas de oportunidad. El 1º de mayo iniciaron dos instituciones y durante las próximas semanas se irán incorporando otras cuatro. De las seis instituciones involucradas, cuatro son instituciones de crédito y dos no, aunque todas son reguladas. Miguel Díaz, director del Sistema de Pagos del Banco de México (Banxico), declaró que para que pueda funcionar desde una perspectiva de clientes finales, todavía pasarán algunos meses en los que se ajustarán todos los elementos y se determinará si hay áreas de oportunidad dentro de la operación técnica del sistema. De salir como está planeado, CoDi puede tener un impacto positivo y significativo, aunque el grueso de las operaciones del CoDi no tendrá costo, (no se cobrará comisión en operaciones hasta por 8,000 pesos) la apuesta para que esto sea sostenible para los bancos es que se puedan colocar otros productos bancarios entre la población beneficiada, logrando con ello otro objetivo principal, que es el de la inclusión financiera. Fuente: http://ow.ly/SnJL50tWUNQ